IMPORTANT! Din cauza volumului mare de marfuri generat de Black  Friday, în perioada următoare vor fi întârzieri la livrare!

× Acasa Comanda Calculeaza Despre noi Contact

FAQ

Ce inseamna LOCO si ce inseamna NATIONAL?

LOCO: reprezintă livrarea unei trimiteri poștale de la un expeditor către un destinatar în interiorul aceleași localități.

NAȚIONAL  – reprezintă livrarea unei trimiteri poștale de la un expeditor către un destinatar, care au adresele în localități diferite.

Cum trebuie sa ambalez si sa etichetez coletul?

Pentru o mai bună fluidizare a operațiunilor de preluare, sortare și livrare a trimiterilor poștale, vă rugăm să țineți cont de informațiile puse la dispoziție în secțiunea “Termeni și Condiții” și de asemenea în secțiunea “Informații Ambalare”. În cazul în care aveți nelămuriri vă rugăm să contactați Departamentul Relații Clienți NemoExpress.

Cum pot comanda preluarea unei trimiteri poștale prin NemoExpress?

Cea mai rapidă și simplă metodă pentru a face o expediere prin NemoExpress este apelând numărul unic 021 9392. De asemenea, puteți lansa o comandă accesând aplicația „Comanda Online”, prin completarea formularului de comandă online, iar în cazul în care sunteți deja client NemoExpress puteți folosi o întreagă gamă de servicii personalizate, prin aplicația „my AWB” de care beneficiați gratuit, online, pe website-ul nostru.

Cum pot obtine informatii despre trimiterile poștale?

Puteti obtine informatii despre trimiterile poștale ale dvs, accesând online aplicația „Urmărire AWB”, unde puteți vizualiza AWB-ul scanat, care conține datele de expediere, datele de livrare (data, ora, persoana care a primit trimiterea poștală, semnatura și stampila, s.a.) sau alte informații legate de o trimitere poștală. Pentru a putea folosi aplicatia „Urmărire AWB” trebuie să știți numărul sau seria AWB-ului pentru care doriți să obțineți astfel de informații.

Cum pot sa platesc si ce taxe sunt incluse in factura de servicii poștale?

Pentru persoanele fizice plata pentru serviciile poștale se poate face numai cu numerar, în baza unei facturi de transport. Nu se accepta transfer bancar sau alte modalități de plată în astfel de cazuri. In factura de servicii poștale sunt incluse: taxa de greutate pentru colete (fizică – gravimetrică, volumetrică sau liniară) sau taxa de plic pentru plicuri, taxa pentru kilometri exteriori, dacă este cazul, index de combustibil, serviciile adiționale taxabile: taxa pentru valoarea declarată, taxa ramburs, taxa retur documente, etc, dacă au fost solicitate și TVA-ul.

Pot trimite sau face comanda de trimiteri poștale cu plata transportului la destinatar?

Da, plata transportului la destinatar se poate face la livrare, in baza unei facturi de transport, cu numerar, însă doar în cazul clienților expeditori care au încheiat un contract de transport cu Nemo Express.

Care sunt documentele care insotesc o trimitere poștală pana la destinatie?

Orice expediere va fi însoțită pe toata durata transportului de un document de însoțire a expedierii – AWB, în care se vor înregistra toate datele expedierii, inclusiv serviciile adiționale solicitate. Pentru detalii suplimentare consultați secțiunile “Termeni și Conditii” și „Mod de completare AWB”.

Cum procedez daca trimiterea poștală nu ajunge la destinatie, se deterioreaza, se pierde?

Trimiteți o înștiințare, în cel mai scurt timp, referitor la o astfel de situație prin e-mail la adresele: relatiiclienti@nemoexpress.ro, reclamatii@nemoexpress.ro, office@nemoexpress.ro sau contactați Departamentul Relații Clienți NemoExpress. Pentru o informare mai amplă accesați în website-ul nostru, secțiunea „Termeni și Condiții” – “Limita de răspundere” și “Mecanismul de soluționare a reclamațiilor”.

Cum se determina greutatea unei trimiteri poștale?

Prin compararea greutăților fizică – gravimetrică și volumetrică, cea mai mare dintre greutăți devine greutatea taxabilă a unui colet. În cazul coletelor la care o latură depășește 4,5 metri, greutatea coletului se va taxa conform calculului de greutate liniară.
Greutatea volumetrică se calculează aplicând formula: lungime (cm) x lațime (cm) x înălțime (cm) / 6000.
Factorul de conversie volumetrică este de 167kg/mc Greutatea liniară se calculează aplicând formula: 200 KG + greutatea fizică a coletului.

In cat timp ajunge o trimitere poștală la destinatie?

Timpul de tranzit în cazul unei expedieri este de 24 de ore din momentul efectuării preluării, dacă se respectă orele maxime de preluare, în conformitate cu logistica NemoExpress și determinate individual pentru fiecare agenție teritorială. Acest termen poate fi depășitîn anumite condiții conform „Termeni și condiții” sau „Servicii – Curierat Intern”.

Care este diferenta intre ramburs si retur?

Rambursul – este serviciul prin care se pot ridica, la solicitarea (în scris pe AWB) și în numele expeditorului, sume de bani sub forma de numerar (cash) sau instrumente de plata (bo sau cec), reprezentând contravaloarea trimiterilor poștale
Returul – este serviciul prin care se poate solicita (în scris pe AWB) de către expeditor ca, în momentul livrării, documentele (altele decât instrumente de plată) care însotesc trimiterile poștale și anume: facturi, avize, procese verbale, etc., să fie preluate (semnate și ștampilate de către destinatar) și returnate pe aceeași cale către expeditor.

Ce inseamna „Expediere consolidata”?

Expedierea consolidata este solutia noastra pentru un numar mare de colete, expediate în același timp către un singur destinatar, cu greutatea totală mai mare de 250 de kg, dar care nu poate depăși 500 kg.

Ai nevoie de ajutor? 021.9392
Aboneaza-te la newsletter