SERVICII DE CURIERAT RAPID PE INTREG TERITORIUL ROMANIEI

× Acasa Comanda Despre noi Contact

Noutati

Ce reprezintă „Black Friday”?


„Black Friday” reprezintă un eveniment 100% american, care deschide practic, seria de cumpărături ale Crăciunului și este programată cu o săptămînă înainte de „Ziua Recunoștinței”. În SUA, „Ziua Recunoștinței” are loc în ultima zi de joi a lunii noiembrie, astfel încât „Black Friday” are loc în fiecare an într-una din zilele cuprinse între 18 și 24 noiembrie. „Ziua Recunoștinței” este un eveniment important al americanilor care inaugurează perioada Sărbătorilor de Craciun. În Statele Unite, „Black Friday” – „Vinerea Neagră” este cea mai aglomerată zi de cumpărături a anului, în care se înregistrează cele mai mici prețuri la diversele categorii de produse. În mod normal, acest eveniment nu este unul al marilor profituri, așa cum a fost el greșit preceput de cei care au importat ulterior această tradiție, ci dimpotrivă un eveniment al adaosurilor reduse la minim. „Black Friday”, la origine, a reprezentat o bună ocazie a marilor retaileri pentru a fideliza publicul în vederea perioadelor imediat următoare, generatoare de bugete de consum consistente an de an.

Pe piața românească „Black Friday” a început să genereze cifre importante de vânzări cu aproximativ 10 ani în urmă. Evenimentul a fost preluat mai mult ca și denumire de către majoritatea jucătorilor importanți, fiind adaptat la specificul particularităților comerțului de la noi și a crescut spectaculos de la un an la altul. In acest an, marii retaileri au decis ca Black Friday să aibă loc vineri, 13 noiembrie.

            În ceea ce privește ultimul „Black Friday” din România (2019), acesta nu a înșelat așteptările marilor retaileri în ceea ce privește cifrele. Iată cîteva cifre ale evenimentului de anul trecut, comunicata de www.blackfridaymania.ro

Avem și lista cu topul locațiilor reședință de județ din care s-au comandat cele mai multe produse:

  • Cluj-Napoca;
  • București;
  • Iași;
  • Alba Iulia;
  • Miercurea Ciuc;
  • Sibiu;
  • Brașov;
  • Zalău;
  • Timișoara;
  • Târgu-Mureș.

Iată și ce au comandat clienții eMAG de Black Friday 2019:

  • 147.000 de produse pentru casă;
  • 100.000 de electrocasnice mici;
  • 79.000 de produse pentru îngrijirea personală;
  • 67.000 de articole de fashion;
  • 60.000 de televizoare;
  • 49.000 de jucării;
  • 48.000 de telefoane;
  • 39.000 de anvelope;
  • 24.000 de laptopuri;
  • 14.000 de aparate frigorifice.

Iată încă o serie de date de Black Friday 2019 referitoare la plățile realizate online:

  • mai bine de 37% din totalul tranzacțiilor au fost achitate cu un card în rate fără dobândă;
  • tranzacția cea mai mare a fost în valoare de 57,949 de lei, coșulde cumpărături conținând produse IT&C;
  • în jur de 10% din totalul de plăți online de Black Friday 2019 au fost realizate cu carduri emise într-o altă țară (în creștere cu 71%);
  • primele 3 țări după numărul de plăți online realizate prin platforma PayU sunt Marea Britanie (6,8%), Ungaria (3,7%) și SUA (0,5%).

Ai nevoie de ajutor? 021.9392
Aboneaza-te la newsletter